Vores medarbejdere kan se konsekvenserne af vores beslutninger. Det gør dem mere engagerede.

-Vanessa Wouters, finanschef
Synergie_Belgium_Testimonial_BrightAnalytics
"BrightAnalytics giver os til enhver tid indsigt i vores afkast og omkostningskontrol."
- Vanessa Wouters, finanschef

Modules in use

Mere inddragelse gennem tilgængelig rapportering

Fra SMV til stor aktør: HR-tjenesteudbyderen Synergie er fuldt ud med i strømmen. For at holde væksten overskuelig opstod der behov for enklere og mere effektive forretningsprocesser. Indtil for få år siden blev alle finansielle tal og rapporter behandlet manuelt. Indførelsen af BrightAnalytics betyder, at alle medarbejdere ud over ledelsen nu også har indsigt i resultaterne til enhver tid. På denne måde kan de straks se konsekvenserne af en beslutning, hvilket øger deres engagement betydeligt.

På ca. 10 år er Synergie Belgiums omsætning steget fra 86 til 277 millioner euro med ca. 400 fastansatte medarbejdere fordelt på 85 kontorer i Belgien. “I de seneste år er vi gået fra at være en SMV til at blive en stor aktør. Enkle processer og hurtig rapportering er vigtigere end nogensinde før”, siger projektleder IT Filip Steyaert.

Farvel til manuelt arbejde

Synergiens ledelse valgte BrightAnalytics som finansielt værktøj for en række år siden. “Kvartalstal, prognoser, budgetter: alt er deri. Vi har til enhver tid indsigt i vores afkast og omkostningskontrol, også i forhold til tidligere år eller kvartaler. Uanset om det er på et højt niveau eller i detaljer, kan vi zoome ind på specifikke poster med et enkelt klik.”

Sådan har det dog ikke altid været. Finanschef Vanessa Wouters ved, hvad hun taler om: “Selvfølgelig havde vi også disse tal i det gamle system, men så skulle jeg forberede og eksportere det hele manuelt. Nu har lederne selv adgang til alle rapporter til enhver tid, og de kan gøre det både på nationalt plan og pr. region, pr. kontor eller for en bestemt kunde. Det sparer en masse spørgsmål, mails og tid.”

Se effekten med det samme

BrightAnalytics gør meget mere end blot at give ledelsen indsigtsfulde tal. Siden sidste år har distriktsledere, kontorchefer og alle konsulenter på kontorerne også haft adgang til den operationelle rapportering. De daglige aktiviteter sammenlignes med mål og budgetter, og du kan vælge at gøre dette pr. år, pr. kvartal eller pr. måned.

“Det giver kontorchefen mulighed for at arbejde sammen med teamet, og regionschefen kan arbejde sammen med kontorcheferne”, siger Filip. “Vores medarbejdere kan nu se konsekvenserne af deres beslutninger. Det gør dem mere engagerede, omkostningsbevidste og ansvarlige. De kan fokusere bedre og arbejde mere resultatorienteret. BrightAnalytics giver den merværdi.”

Hurtig reaktion på ændringer

Hvis noget i rapporteringen viser sig at være mindre anvendeligt for den ene eller den anden afdeling, vil BrightAnalytics hurtigt finde en løsning, siger Filip. “Vi arbejder godt sammen. Specialisterne hos BrightAnalytics har erfaring med branchen, det kan man mærke. Desuden kender de deres værktøj rigtig godt. Justeringer bliver foretaget på ingen tid. Der er ingen grund til at vente i flere uger. Sammen med BrightAnalytics kan vi derfor reagere meget hurtigt på ændringer i vores branche”, slutter Filip.

Fordelene ved BrightAnalytics ifølge Synergie:

  • Alle har adgang til resultaterne på et hvilket som helst tidspunkt
  • Enkel og hurtig rapportering
  • Zoom ind på specifikke elementer med et enkelt klik
  • Anvend filtre nemt og effektivt
  • Alle kan straks se konsekvenserne af beslutninger

Er du nysgerrig efter at vide, hvad BrightAnalytics kan gøre for dig?