At være en virksomhed i vækst: BrightAnalytics ved, hvad det er. Det er derfor, de forstår os perfekt.

-Stijn Van Walle, finanschef
Moore-logo
"Et rapporteringsværktøj uden en manual? Brugervenligheden gør dem simpelthen overflødige!"
- Stijn Van Walle, finanschef

Modules in use

Den rigtige software til store virksomheder og de rigtige mennesker bag kulisserne

Finansvirksomheden PKF-VMB (bedre kendt som Moore) har måske nok eksisteret i næsten 20 år, men de har stadig vækstvirksomhedens tankegang. Og det er praktisk, for Moore har mange store virksomheder blandt sine kunder. De er ikke på udkig efter standardløsninger, men snarere efter skræddersyede løsninger til deres specifikke virksomhed. “At vælge at samarbejde med BrightAnalytics var derfor et oplagt valg. På grund af deres intuitive software, men i endnu højere grad på grund af deres medarbejdere”, siger CEO Wim Seynaeve.

Scale-ups, der ikke har deres egen økonomiafdeling, kan outsource deres økonomistyring til Moore. “Vi implementerer til gengæld en række værktøjer til at udføre den finansielle forvaltning for vores kunder,” begynder Wim. “Når det gælder regnskab, har vi arbejdet 100 % digitalt i et stykke tid nu. Men når det gælder ledelsesrapportering, havde vi ikke et effektivt værktøj før for nylig. Vi arbejdede med Excel.”

Perfekt løsning til Moores kunder

Det ændrede sig, da Moore kom i kontakt med BrightAnalytics på en messe. “Vi opdagede, at deres værktøj kunne være den ideelle løsning for vores kunder og en perfekt tilføjelse til vores produktportefølje. Med BrightAnalytics kunne vi i stedet for at bruge et skræddersyet Excel-ark bygge et ledelsesrapporteringssystem i skyen på en intuitiv og nem måde”, siger Wim.

Så i begyndelsen af 2019 lancerede Moore to – relativt komplekse – pilotprojekter med BrightAnalytics. Resultaterne var så lovende, at virksomheden blev partner og besluttede at tilbyde værktøjet til sine kunder fra nu af. “Den første kunde, som vi implementerede BrightAnalytics hos, var en organisation, der var vokset gennem opkøb og bestod af 16 enheder og flere butikker pr. enhed,” forklarer Stijn Van Walle, Manager of Financial Management hos Moore. “For dem kortlægger vi nu den faktiske ydelse pr. butiksenhed, og ikke kun en gang i kvartalet, men til enhver tid. Det giver ejeren mulighed for at gribe ind, hvor det er nødvendigt.”

På jagt efter udfordringer

Et andet pilotprojekt involverede en nonprofitorganisation. “Her var den primære motivation ikke finansiel rapportering, men behovet for et klart overblik over alle igangværende projekter, forventede tilskud, lønninger, der skal betales osv.”, fortsætter Stijn. “BrightAnalytics er bindeleddet mellem regnskab, tidsregistreringssystemet og faktureringssystemet. Takket være prognose- og budgetteringsmodulet kan organisationen også perfekt vurdere, hvornår den skal fakturere hvilken partner. En lidt atypisk kunde for BrightAnalytics.

Og netop dette viser sig at være en afgørende grund for Moore til at vælge BrightAnalytics. “BrightAnalytics’ folk nyder at deltage i vores søgen efter udfordringer og måder at udvikle deres software endnu mere. Den holdning passer perfekt til vores DNA. Og med vores kunders. Scale-ups ønsker løsninger, der virker. Disse er ofte så skræddersyede, at de kun kan anvendes på deres virksomhed. BrightAnalytics kan skræddersyes fuldt ud til vores kunders behov. Det er også fordi de har de rigtige folk i huset. De ved, hvordan det er at være en vækstvirksomhed, så de forstår vores verden perfekt.”

Intuitiv og kan derfor hurtigt implementeres

Desuden viste den intuitive struktur og den hurtige implementering sig at være et perfekt match til det levende miljø i opskaleringen. Juniorkonsulent James Vanhee, som gjorde softwaren klar til brug i de to pilotprojekter, siger: “Der følger ikke en manual med, men man opdager hurtigt, at det ikke er nødvendigt. Værktøjet er brugervenligt og intuitivt. Det betyder, at vores kunder kan komme i gang med det samme og ikke behøver at tage et uddannelseskursus først.” Wim slutter sig til ham: “Hvis man spørger en scale-up, hvornår noget skal være klar, er svaret ofte ‘i går’. Nu kan vi fortælle dem, at de ikke blot vil forstå BrightAnalytics hurtigt, men at det også vil være live på ingen tid. Og det er et meget vigtigt aktiv for vores kunder.”

logo flower

Fordelene ved BrightAnalytics ifølge Moore:

  • Den rigtige software og de rigtige mennesker bag værktøjet
  • Intuitiv og kan derfor hurtigt implementeres
  • Tilpasning til kundens behov

Spekulerer du på, hvad BrightAnalytics kan betyde for dig?