Først vil vi gerne takke holdet hos Konsolidator. Ligesom vi gjorde, så de et problem på markedet og udviklede en løsning til konsolideret rapportering.
Er du klar til at få mere at vide om BrightAnalytics som et alternativ til Konsolidator?
Find ud af det nedenfor!
Vi ved alle, at Excel er et fantastisk værktøj på grund af dets fleksibilitet, når det gælder hurtige beregninger. Det er dog ikke bygget til ledelsesrapportering. Når kompleksiteten i din organisation stiger, eller når det manuelle arbejde bliver for stort, støder du hurtigt på Excel’s begrænsninger.
Det er trods alt fejlbehæftet, versionskontrol bliver vanskelig (husk den fil, der hedder “report_v7_Final_v2”), kun én person kan få adgang til filen på et givet tidspunkt, og du har brug for en masse Excel-assistenter til at vedligeholde filen.
BrightAnalytics mener, at fremtiden for rapportering og konsolidering (og ja, selv budgettering) kan ske i en verden uden Excel. I den cloud-baserede BrightAnalytics-platform kan du se dine tal og dashboards i de visninger, du ønsker – når som helst og hvor som helst. Du kan skære dataene ud i en hvilken som helst dimension, du ønsker at fokusere på. Du kan gå ned til det laveste detaljeniveau og endda få adgang til din digitale faktura.
Den feedback, vi får fra vores brede kundebase, er, at vores værktøj er let at bruge for brugere med både en finansiel og ikke-finansiel baggrund. På kun en halv dags træning kan du begynde at bruge platformen.
Det er nemt at foretage ændringer i strukturen, tilknytninger, dashboards, brugeradgang osv. Vi giver dig nøglerne i dine hænder i modsætning til de klassiske BI-værktøjer, hvor alle ændringer skal foretages af en intern eller ekstern specialist.
Lad dig ikke narre, et brugervenligt produkt er ikke ensbetydende med enkelt. BrightAnalytics-værktøjet er blevet udviklet gennem årene til at automatisere komplekse problemer med få klik.
BrightAnalytics giver dig mulighed for at zoome ind på bookingoplysninger og scannede fakturaer. Når IC-elimineringer ikke er på nul, tilbyder vi et værktøj til matchning mellem selskaber, hvor du kan identificere manglende posteringer på få sekunder. De dage, hvor du skal bruge timer på at lede efter fejl i din regnskabspakke, hører fortiden til med BrightAnalytics.
BrightAnalytics sikrer, at dataene på platformen altid er 100 % kompatible med kildesystemet (regnskab, ERP- eller CRM-pakke). Dette sker ved hjælp af et indbygget sundhedstjek, som sikrer, at der ikke er nogen uoverensstemmelser mellem det, der rapporteres, og det, der er opnået. Hvis du f.eks. opretter en ny hovedbogskonto i din softwarepakke, vil du modtage en e-mailmeddelelse om, at den skal tilknyttes den korrekte resultatstruktur.
Fik vi nævnt, at vi opretter forbindelse til alle systemer (både cloud-baserede og lokale)? I øjeblikket er der mere end 100 integrationer tilgængelige. Hvis din softwarepakke ikke er på denne liste, er vi stolte af at kunne oprette forbindelsen inden for få dage – det er præcis, hvad vi gør.
BrightAnalytics synkroniserer dataene mellem dit kildesystem og platformen hver nat, så du altid har de nyeste tilgængelige data foran dig. I afsluttende perioder kan du måske endda gøre dette flere gange om dagen for at kontrollere det endelige resultat baseret på de seneste bookinger. Du skal blot trykke på “opdater”.
Forretningstempoet vil ikke falde, tværtimod. Derfor er det bedst at udstyre din virksomhed med de værktøjer, der er nødvendige for at træffe korrekte og hurtige strategiske beslutninger, hvor som helst og når som helst.
Ud over vores finansielle modul kan BrightAnalytics-løsningen også udvides med cash flow-prognoser og operationelle KPI’er. På denne måde får du et 360° overblik over din organisation. Vores cash-løsning består af kunde- og kundealdring på den ene side og cash forecasting på den anden side. Med hensyn til operationelle KPI’er kan vi forbinde os med ERP-, CRM- og tidsregistreringssystemer for at få indsigt i marginer, topkunder, salgstragter, fakturerbare timer, projektoplysninger osv., afhængigt af virksomhedstypen.
En cloud-baseret løsning giver mange fordele. Den største er måske det engagement og ejerskab, som du skaber i din organisation. Med BrightAnalytics-platformen kan du give adgang til flere personer og begrænse, hvad de kan se.
Giv dem adgang til alle data, der er relateret til deres forretningsenhed.
Giv dem kun adgang til deres egne kunder, så de kan følge op baseret på de udestående fakturaer.
Giv dem adgang til alle data, men lad dem ikke gå ned til et bestemt detaljeniveau.
Du kan indstille begrænsninger for enhver person/rolle, du ønsker.
Det betyder, at alle, der har adgang til platformen, straks vil få et 360° overblik over de data, de er interesseret i. Det er ikke længere nødvendigt at distribuere statiske Excel-rapporter, som er forældede i det øjeblik, du sender dem ud.