Det, der er godt, bliver fulgt. Revisions- og revisionsfirmaet VGD stødte første gang på BrightAnalytics, da de ledte efter en løsning til at gøre ledelsesrapportering lettere og mere tilgængelig. Allerede efter de første par måneder var merværdien af BrightAnalytics så betydelig, at VGD har besluttet at introducere pakken for sine kunder.
I en ikke så fjern fortid kombinerede VGD Excel-ark og komponenter fra regnskabspakken for at informere sin egen ledelse om virksomhedens resultater. “Men det manuelle arbejde er et enormt spild af tid og øger risikoen for fejl. Med BrightAnalytics har vi alle tallene lige ved hånden. På en overskuelig måde. Ledelsesrapporterne er en enkelt side. Og hvis vi har spørgsmål, kan vi nemt zoome ind på de underliggende tal. Ned til mindste detalje,” siger VGD CFO Marc Christiaens. Samtidig sikrer BrightAnalytics-platformen nem kreditstyring og effektiv intern kommunikation.
Desuden er VGD mere end en bruger af BrightAnalytics. Det er en partner. De tilbyder også systemet til deres kunder. Og det er ikke tilfældigt. “Vi ønsker at være fremtidens revisor. Intelligent teknologi som BrightAnalytics spiller en vigtig rolle i denne sammenhæng. Digitalisering og automatisering af regnskabsprocesser skaber mere tid til analyse. Og det resulterer i bedre indsigt i forretningspolitikken og bedre beslutninger. Også for vores kunder”, siger Philippe Van den Bossche, direktør for den nye afdeling CFO Services. “Vi er mere end bogholdere, der behandler tal. Vi er forretningspartnere: Vi vejleder vores kunder til at gøre det bedre.”
VGD er et revisionsfirma med fokus på familievirksomheder og profilerer sig selv som en foregangsmand inden for finansielle tjenesteydelser i forbindelse med IT-muligheder. Sammen med ToCo har de allerede lanceret en online kundeportal. BrightAnalytics’ hastighed, pålidelighed og brugervenlighed er et perfekt match. “Den merværdi, som BrightAnalytics giver os, kan også skabe store fordele for vores kunder.
Med værktøjet behøver du ikke at have en finansiel uddannelse for at forstå tallene. Analysen foretages automatisk. Som specialister giver det os mulighed for at følge op og aktivt rådgive vores kunder endnu mere og bedre. Det er sådan, vi giver virksomhedsledere en bedre forståelse af deres forretning. Også dem, der i dag stoler på deres mavefornemmelse,” sagde Marc Christiaens.