BrightAnalytics gør det muligt for os at analysere tallene hurtigere og opdage udviklinger.

-Benoît Maerten, administrerende direktør
"Vi plejede at have borde fyldt med tal. Nu ser vi visuelle diagrammer."
- Benoît Maerten, administrerende direktør

Modules in use

Hurtigere beslutningstagning med visuelle rapporter

Vikarbureauet Jobmatch er i gang med store ændringer. Ikke alene handlede de under deres gamle navn BIK Interim, men i begyndelsen af 2016 overtog ledelsen selv tøjlerne efter et opkøb. Temco-gruppen blev opgivet. I dag kan Jobmatch stå på egne ben og læne sig op ad sin egen software, fordi BrightAnalytics dukkede op i forbindelse med opkøbet.

Efter en overtagelse af hele Temco-koncernen blev det hurtigt klart, at interim ikke længere var et fokusområde i den nye virksomhedsstruktur. Derfor skabte ledelsen af BIK Interim sin egen fremtid med et interimskontor og et nyt navn: Jobmatch. “Ærligt talt blev beslutningen om at foretage et opkøb med ledelsen hurtigt truffet. Vi kender alle Jobmatchs potentiale”, siger Hilde De Bont, der som COO er medejer af Jobmatch sammen med tre partnere.

Vikarbureauet har 12 fysiske og to virtuelle afdelinger. “I de sidste tre år har vi haft et positivt flow med en stigning i omsætningen fra 23 til 33 millioner euro. Vi tror på en fremtid gennem organisk vækst og en udvidelse af vores tjenester. Udover interim fokuserer vi også på andre HR-tjenester som udvælgelse og rekruttering, projektledelse og vurdering. Ved at sigte mod SMV’er styrker vi vores position i en specifik niche” – det lyder lovende.

Synlige udviklinger

I dette tilfælde betød et nyt firmanavn også en ny ledelse. En med hurtigere beslutningstagning takket være afskaffelsen af hierarkiet og indførelsen af finansielle og operationelle rapporter via BrightAnalytics-platformen. “Vi befinder os stadig i en overgangsfase. Vores traditionelle rapportering vil fortsætte i et stykke tid, men den nye software vil give os mulighed for at analysere og opdage udviklinger hurtigere. Både hvad angår kunder, margener, omsætning, kundeporteføljer og kontorer”, siger Benôit Maerten, administrerende direktør for Jobmatch. I takt med at denne fornyelse finder sted, er troen og begejstringen stor. “Målet var at få den nye struktur op at køre på 100 dage, herunder det nye firmanavn. Det lykkedes os. Man kan mærke et positivt sving i alt. Det mærker man også på medarbejderne. Vores Jobmatch-medarbejdere nyder at arbejde her, rotationen er meget lav”, siger Benoît.

KPI versus iværksætteri

I dag er kontorcheferne hos Jobmatch ved at opdage alle mulighederne i platformen. Når alt er på plads, får kontorcheferne begrænset adgang til systemet. Med tiden vil budgetterne også blive opstillet på grundlag af de færdige analyser. “Hvor man tidligere skulle fortolke tabeller fyldt med tal, ser man nu visuelle diagrammer. Desuden kan vi straks se resultaterne af den kommercielle indsats. Det er sådan, vi stimulerer iværksætterånden i de enkelte kontorer. I højere grad end KPI’er er iværksætteri en del af vores forretningsfilosofi.”

Benieuwd hvad BrightAnalytics kan betyde for dig?