Hvad gør du, hvis du som iværksætter pludselig oplever, at din virksomhed vokser meget kraftigt som følge af en korrekt strategisk beslutning? Til højre: professionalisere. Det skete for rekrutteringsfirmaet Dixon & Company. Da antallet af udstationerede konsulenter på deres lønningsliste blev firedoblet på to år, valgte Dixon & Company BrightAnalytics-rapporteringsplatformen.
Som rekrutteringsbureau søger Dixon & Company i Antwerpen ikke kun efter den perfekte nye medarbejder til sine mange kunder, men selskabet henter også freelancere til midlertidige opgaver og udstationerer også sine egne ingeniør- og finanskonsulenter. Især sidstnævnte er i fuld gang: Hvor der kun var 25 konsulenter på lønningslisten i 2017, vil der ved udgangen af 2019 være over 100 konsulenter på lønningslisten.
“Da vi begyndte at udstationere vores egne medarbejdere og besluttede at opdele os i fire virksomheder, indså vi, at Excel ikke længere var tilstrækkeligt til vores finansielle rapportering. Lederne af de forskellige divisioner havde hver deres egne forventninger, og vi ønskede at give dem så meget gennemsigtighed som muligt,” siger Tom Ceusters, Manager Office & Administration.
Dixon & Company – som blev født og voksede ud fra ren og skær iværksætteri – besluttede sig for at professionalisere sig. “Allerede på vores første møde med BrightAnalytics vidste jeg: Dette er ikke en leverandør, dette er et partnerskab. Vi så straks potentialet i samarbejdet og følte, at vi havde at gøre med en partner, der ville tænke sammen med os. Det, der også slog os, var fleksibiliteten i systemet. Alle vores behov ville blive opfyldt. I dag er der gået mere end halvandet år, og de har overgået vores forventninger.”
Snart bemærkede Dixon & Company, at deres kvartalsvise rapporteringsproces blev taget til det næste niveau. “Tidsbesparelsen i forbindelse med forberedelsen af vores kvartalsmøder var enorm. Tidligere var vi ofte nødt til at sende tallene sent om aftenen dagen før mødet; nu er alle data tilgængelige med et klik på en museknap. Det eneste, vi skal gøre, er at dobbelttjekke, at vi ikke har lavet nogen behandlingsfejl fra vores side. Så kan vi være sikre på, at alt i systemet er korrekt. Det gør hele forskellen i verden, at vi på vores kvartalsmøde har et pålideligt system af høj kvalitet, som viser os opdaterede og korrekte tal live. Vi kan stole på det.”
I løbet af 2019 besluttede Dixon & Company også at købe BrightAnalytics’ driftsmodul. “Dette var i overensstemmelse med vores mål om at optimere vores processer yderligere,” siger Tom. “Takket være dette modul – som forbinder finansielle data, HR-data og CRM-data – er det lykkedes os at samle en række ting og kortlægge interessante indsigter om vores konsulenter. Hvor mange dage har de arbejdet? Hvor meget uddannelse har de modtaget? Hvem blev hjemme hvornår, og hvor meget tjener alle ind? Denne forbedrede indsigt i vores konsulentvirksomhed hjælper os med at opdage og rette flaskehalse hurtigere.”
Endelig nævner han også BrightAnalytics’ proaktive tilgang. “Situationer, som vi kan komme til at opleve i fremtiden, er ofte allerede i høj grad indarbejdet i deres løsninger. Men vi sætter også pris på, at vi opbygger vores virksomhed i fællesskab. Hvis vi har en bekymring eller en idé, vil en løsning følge med i den nærmeste fremtid. Med blot et par øjeblikke med feedback opnår vi normalt meget hurtigt resultater. Det er meget behageligt”, slutter Tom.