10 tips til at digitalisere din finansafdeling

Piramides production control analysis

Opnå finansiel automatisering i topklasse

Skift fokus fra manuel indtastning og kontrol til analyse og indsigt.

Finansteams bruger ofte for meget tid på manuelle handlinger og kontroller på bekostning af analyser. Som fintech-virksomhed er det vores mission at flytte fokus.

Automatisering eliminerer en masse manuel indtastning og gentagne kontroller. Den frigjorte tid skaber nye muligheder for økonomiteamet.

10 tips til at digitalisere din finansafdeling

Via dette skema giver vi dig gerne et overblik over de byggepladser, som din finansafdeling hjælper dig med at digitalisere yderligere.

Geautomatiseret ledelsesrapportering BrightAnalytics

1. Regnskabsprogram

De grundlæggende finansiering af en finansiel afdeling er en effektiv bogholderipakke. Analytisk verdeling af omkostningscentre og omkostningsenheder er en standardfunktion. Det er også vigtigt, at det er muligt at integrere din bogholderisoftware med andre værktøjer. Wie een cloud finance system heeft, geniet van automatiske opdateringer uden nedetid. En særlig fordel er de omkostningseffektive & out-of-the-box pålidelige integratiemogigheder via API.

2. Integration af banker

Het dagelijks uitlezen van bankafschriften en automatically afpunten obv. de gestructureerde mededelingen leveren een mooie tijdswinst op in de daglige boekhouding.

Betalingen, der via en integration via din bogholderipakke bliver integreret, sikrer, at indkøbsfakturen i din bogholderi straks bliver afvist.

3. Optisk tegngenkendelse

OCR-teknologi bliver brugt i indkøbsvirksomhederne for at automatisere en stor del af de manuelle data-ingave. Derefter bliver disse oplysninger indlæst i finansapplikationen. Slanke systemer gør selv brug af Machine Learning for at sikre en korrekt bogføring. Hou het Pareto-principe in uw baghoved en ga bij het uitrollen hiervan eerst op zoek naar de 20% leverandører die voor het grootste volume aan facturen zorgen.

4. E-faktura

E-facturen (EDI-facturen) indeholder alle data i gestrukturerede oplysninger, så OCR ikke er nødvendig. De data bliver straks brugt i forbindelse med bogføring af arbejdsgangen i ERP- eller bogholderisystemet. Desuden er der heel wat ekstra automatiske kontroller muligt. Se ved at vælge værktøjet, hvilke konfigurerbare koblinger der findes, og hvilke leverandører der er enkle, hurtige, fejlfri og med minimale omkostninger, der kan aktiveres.

Het digitaal verzenden van facturen staat gelijk met een kostenefficiëntere aanpak.

5. Styring af personaleudgifter

Mobiele værktøjer giver dine medarbejdere mulighed for eksempelvis at tage billeder af deres rejse- og onkosten. Deres ledere kan derefter hurtigt og nemt deklarere disse. Takket være disse værktøjer er udbetalinger af onkosten ikke længere en manuel opgave i din finansafdeling.

6. Arbejdsgang

Workflow voor aankoopfacturen of bestelbonnen, zorgt ervoor dat de juiste information automatisk terechtkomt bij de juiste persoon inden het bedrijf voor goedkeuring. Bij ontvangst van de goederen wordt de kost reeds zichtbaar in de boekhouding. Als vervolgens de ontvangen factuur matcht met de bestelbon, dan wordt deze automatisk ingeboekt in de boekhouding.. In dit ganse proces komt het finance team niet tussen.

7. Automatiseret gældsforfølgning og risikoanalyse

Het opvolgen van vervallen facturen vereist often een menselijke interventie. Toch kunnen automatisk gegenereerde betalingsherinneringen in combinatie met en inschatting van het betalingsrisico u helpen om het kaf van het koren te scheiden.

8. Konsolidering

Heel wat consolidatieboekingen kunnen automatiskt gegenereerd worden. Denk aan het boeken van de eerste consolidatieverschillen (goodwill of badwill), elimineren van intercompany kosten- en opbrengsten, vorderingen en schulden …

Derudover kan systemet hjælpe dig med at forene din egen formåen med din egen formåen, kontrollere din egen vægt på derden, beregne de latente belastninger…

9. 360°-rapportering

Som next generation CFO bent u vooral bezig med at analysere og opnå indsigt i, hvordan du kan forbedre virksomhedens resultater. Da vi ikke kun anvender de oplysninger, der er tilgængelige på bogholderioplysninger, men også ERP-data, får vi et 360° overblik, hvor alle virksomhedsoplysninger og KPI’er bliver centraliseret. Door te centraliseren spreekt het hele management samme sprog. Denne rapporteringsplatform med “én enkelt version af sandheden” genererer omfattende rapporter og dashboards, som er tilgængelige for enhver interessent i skyen.

10. Prognoser og forretningsplanlægning

Planlægning er mere end udarbejdelsen af et regneark. Udarbejd forretningsscenarier på grundlag af dine finansielle og operationelle data og se cash-impactet af enhver case.

Når du har alle byggepladser til at automatisere din finansafdeling, kan du benytte dig af slagsen. Vermijd manuele input og repetitive kontroller med automatisering og wijd mere tid til analyse og inzichten. På den måde kan du gøre den finansielle afdeling klar til fremtiden.

På rapporteringsplan tilbyder BrightAnalytics en løsning, som giver dig et 360° overblik over din organisation. Vil du vide mere om vores løsning? Skriv dig ind på et af vores webinarer eller på en demo.